Een lekke band en drukke dagen

20 augustus 2013 - Guardalavaca, Cuba

Een heuse noodlanding! Ja echt, want we hadden een lekke band! Waar we in Nederland een stad aan bandenplakkers en wielvervangers kunnen vullen, is Cuba hier niet op berekend. Dus we maken een noodlanding op de Dominicaanse Republiek. De piloot komt uit zijn cockpit om vragen te beantwoorden. Er is onrust in het vliegtuig, toch voel ik geen enkele angst. Als hij onze rij passeert hoor ik dat we ook op 2 van de 4 wielen kunnen landen, dus 3 is geen probleem. Hans Klok mee en het kan ook op 1 wiel, of een beetje zeep op de baan en we buikschuiven gewoon. Maar vliegen is geen spelletje, dus we gaan niet meteen naar Cuba.

Eenmaal aangekomen in het resort, tja een nieuwe manier van reizen, zijn we op de beste plek die je je maar kan wensen. We hebben het goedkoopste geboekt, wat voordelen heeft die ik in de verste verte niet had kunnen voorspellen. Communistische architectuur in Cubaanse stijl. Dat betekent overal vrolijke kleuren. De kamer is een vintage room. Alles is er, alles oud. De sprei, de lampjes, de gordijnen, de kaptafel. Alles om direct in het Stedelijk te zetten, naast de slaapkamer van Rietveld.

Iets anders is dat er hier heel weinig westerse toeristen zijn. We lummelen met Cubaanse kinderen in zee, voetballen met hen op het strand en horen alleen maar Spaans geroezemoes. Het is niet te geloven wat hier allemaal aanwezig is, hetgeen ons dagprogramma overvol maakt nog voordat we een pas gezet hebben buiten het resort.

Om 6.30 u gaat de wekker, we zwemmen, ontbijten en gaan lezen. Dan gaan we pingpongen en tennissen, waarna zwemmen een noodzaak is. Lunch, en dan windsurfen. Bastiaan doet dit voor het eerst en staat al heel snel op de plank met het zeil uit het water. Wegsurfen is nog problematisch en het hele strand joelt als hij in het water valt. Bastiaan blijft vrolijk en de volgende dag proberen we het weer, verder op zee nu. Dan voetballen we op het strand, of zwemmen in een zwembad. Drinken drankjes aan de poolbar en kletsen met de barman. Hij werkt er al 23 jaar, en heeft nog 23 jaar te gaan. Net als bij ons gaat men met 67 met pensioen.

Er zijn nog zoveel vette dingen te doen, we gaan nog dansen, er is cursus Spaans, we kunnen nog zeilen, kayakken en snorkelen. Tot nu toe hebben we nog geen feestje meegemaakt want na het avondeten zijn we zo doodop dat we al slapen voordat het licht uit is. En dan wacht ons nog Cuba….

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Remco:
    20 augustus 2013
    Haha great story, enjoy Cuba!
  2. Pieter vdH:
    20 augustus 2013
    Fantastish leuk verhaal weer, geniet er van!!!:)
  3. Marjolijn (MSV):
    21 augustus 2013
    Ik las in de krant over een vredes bespreking in Cuba deze dagen.
    Daar zou ik anders niet op gelet hebben!
    Ik zag op de kaart waar Cuba lag. Niet eens zover van waar Died zat. Ik weet nog dat, toen ik me zorgen maakte over Died, Bep zei dat Cuba zo veilig is in vergelijking met de landen eromheen. Misschien omdat het een eiland is. Leuk om allemaal te lezen. Ook de blik van de thuisblijver wordt verruimd.
    groetjes!
    Mam
  4. Renee:
    21 augustus 2013
    Ziet er erg goed uit allemaal. Leuk dat jullie zo genieten. Erg leuk verhaal en leuk om zo op de hoogte te kunnen blijven. Tot gauw! Liefs Renee
  5. Huisje:
    21 augustus 2013
    Hoi lieve Alies!! We genieten weer van je reisverslag. Heerlijk, alsof je weer bij mn buro staat te ratelen!! Geniet daar enne ..... kom weer gezond thuis. Ik wil met je bijbeppen!!!
  6. Omoes:
    23 augustus 2013
    Ha lieve Alies dat is wel geheel anders dan verwacht lijkt mij..Heel erg leuk en echt vakantie. IK ben benieuwd wanneer jullie de resortuiutkomen. Kus van omoes