Hallo volgers,

12 augustus 2011 - Rotterdam, Nederland

Gelukkig bestaat er email, facebook, en linked in. Nog veel beter is dat wij graag uren achter ons computertje, of ander apparaat zitten om te kijken wat er gaande is bij onze vrienden, familie en kennissen. Nou beste volgers: om te zorgen dat er nog wat te doen valt op het internet zal ik proberen om een blog bij te houden. Lekker eens per week of maand een berichtje achterlaten vanuit ergens ver weg!

We zijn nu nog in Nederland, nog een krappe drie weken, en dan begint ons jaartje weg. ‘We’ zijn Helga van der Jagt en ik. In 2009 zijn wij met een groep jongeren in Cambodja geweest, waar wij gezellig op kosten van de regering in een dorp klusjes hebben gedaan zoals kanaaltjes graven (die overigens na een overstroming allemaal weer weggevaagd zijn, inclusief het halve dorp op paaltjes als ik het goed begrepen heb). Maar goed, zo kennen wij elkaar dus, van met modder spelen, een karretje timmeren, vuilnis rapen en een prachtig varkens-belastingsysteem ontwerpen. Werkelijk een top zomer met een hele groep meiden en 1 man.

Aan het einde van die reis hadden we al bedacht dat we een jaar op reis zouden gaan, en dat idee gaat nu werkelijkheid worden. Onder de stress van het schrijven van een scriptie moet er ook gedacht worden aan praktische voorbereidingen zoals tickets, visa en malaria pillen. Die malaria moet wel heel ernstig zijn, want die pil die overleef ik al nauwelijks. Enige bijwerkingen zijn: duizeligheid, misselijkheid, braken, hoofdpijn, slaperigheid, diarree, buikkrampen, slapeloosheid en vreemde dromen, oorsuizen, evenwichtsstoornissen, neerslachtigheid, verwardheid en hallucinaties.
De rest gaat van hartaandoeningen, skeletspierstelsel- en bindweefstelaandoeningen tot  zenuwstelselaandoeningen en als ik nog door ga met de pagina’s lange opsomming van levensbedreigende bijwerkingen mag ik van mamma die pil uberhaupt niet slikken en ga ik op stap met een flesje Weleda. (voor de niet vrijeschoolsopgeleiden onder ons: een antroposofisch geneesmiddelen merk)

Hopelijk lukt het ons om 1 september inderdaad enigszins voorbereid en gepakt op het vliegtuig te stappen. Overigens nodig ik jullie allemaal uit om te reageren op onze berichten. Dat motiveert om een volgend berichtje te schrijven. Bovendien voelen we ons dan nog een beetje omringt door Hollanders als wij verbinding maken met het wereld wijde web. :) Tot de vertrektijd: als ik wat vreemd overkom; gewoon een oefenpilletje, ben ik niet!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Linda:
    14 augustus 2011
    Ha Alies, Super leuk om jullie te volgen en al helemaal dat dit plan ontstaan is in Cambodja! Echt super dat jullie gaan!

Heel veel reis plezier en natuurlijk een te gek feest toegewenst aanstaande zaterdag!

Liefs Linda
  2. Nicky:
    14 augustus 2011
    Hola Alies echt gaaf wat jullie doen ik wens je heel veel plezier en alle geluk van de wereld. liefs xx Nicky
  3. Marjolijn (MSV):
    7 september 2011
    Vroeger op vakantie was het al een opgave ons "bij elkaar" te houden. Op de een of andere manier kwamen we altijd weer samen ergens uit. Leuk om een verslag te lezen van reis indrukken (dankzij de computer!). Dat is voor de thuisblijvers een leuke kant van jullie afwezigheid. Veel plezier, en sterkte! Maatje