Modern wonen

17 april 2012 - Doha, Qatar

Dubai is helaas alweer voorbij. Dat had best wat langer gemogen van mij want het dagritme beviel mij uitstekend. Wakker worden en met thee bij het zwembad gaan zitten totdat we compleet waren om vervolgens uitgebreid te gaan ontbijten, dan wat toeristen uitjes en ondertussen babbel de babbel.

Overigens had ik de tweede nacht een nachtmerrie dat we in het verkeerde Majestic Hotel in Dubai geslapen hadden en dat het eigenlijke hotel een groezelig hostel was zonder zwembad zoals ik de afgelopen maanden heb doorgebracht.

Nu dus Doha, dat was een gezellige reunie op de airport met Francesco, een italiaan die ik 5 jaar geleden onderweg s tegengekomen ben (met Jet). De beschrijving van het appartement waar hij met nog een man en een vrouw leeft stelt niet teleur. Ze hebben de halve verdieping van de hooste etage (16) van het gebouw en nu snap ik ook meteen waarom er nog wel een plekje voor mij is. Het is giga. De woonkamer krijg ik niet in zn geheel op de foto, en alles is zo lekker licht doodat 1 muur van iedere kamer behalve de wc van glas is. Het uitzicht is al met al 180 graden, en doordat dit een vrij hoog gebouw is in de wijk zie ik euk zee en een deel van de stad. We hebben een eigen gym m een hoeveelheid apparaten alsof er minimaal 3 mensen tegelijk hetzelfde appartaat willen gebruiken, een supermarkt en beneden zitten nog wat meer winkels.

Chandra, de andere man hier uit India is investment banker. Fra is trouwens financieel consultant en houdt zich momenteel bezig met de aanbouw van het in de toekomst hoogste gebouw ter wereld, hoger dan de in Dubai staande mega toren van 823 meter. Maar goed met Chandra kon ik het ook meteen vinden en hij vond t jammer dat ie naar zn werk moest.

Op mijn verkennend wandelingetje kwam ik erachter dat de buren  bestaan uit aan 1 kant een restaurant waar gezellig waterpijp gerookt wordt en aan de andere kant zit een verkoper van Bentley en Lambourghini. Die auto's zien er zoals te verwachten valt duur uit, maar ik heb niet t idee dat er flinke verkocht wordt want de boel ligt onder een dikke laag stof.

Ik heb nog geen idee wat ik hier ga doen want ik ben een beetje lui geweest met stage zoeken, maar ik ga maar s actie ondernemen een dezer dagen. Ik ga ook s werken aan baanmogelijkheden in Nederland. Uiteraard wil ik niet beginnen voor september want dan kan ik de zomer nog lekker in Nederland met jullie allemaal genieten. Nou dit is weer even een update en hopelijk komen er later nog wat foto's.

1. Eva R q ::
    nice!
    ach joh, je hebt nog je hele leven om te werken
  2. Omoes:
    17 april 2012
    we hadden natuurlijk al 10 keer gen elkaar gezegd hoe zou het met Alies zijn Dus dol meteen bij htuis komst dit mooie verhaal Nu ben ik weer benieuwd hoer het verder gaat. Zou je iets vinden ?? WE wachten af Wij aten zonder jou en het grieks retaurant was weer dicht dus in een ander hotel Ons hotel is een sukkeltje vergeleken met wat we daar zagen |Zoen van omoes
  3. Annette:
    17 april 2012
    Dank voor je gezellige verhaal, sterkte met zoeken met een stage. Is Qatar verder ook nog een beetje leuk?
    Liefs Annette