PC 671 (IST-AMS)

22 april 2012 - Doha, Qatar

Verrassing! Dinsdag land ik op op Schiphol. Ik ga hier weg met gemengde gevoelens. Natuurlijk heb ik zin om jullie allemaal weer te zien! Dat telt zwaar, en bovendien moet ik Mathijs even duidelijk maken dat ie een echt lief schattig klein ukkepukje is. Ook ga ik iedere dag kijken of ie wel hard leert voor zn examens.

Maar eigenlijk wil ik nog niet in Nederland zijn, dat kan altijd nog wel en ik vermaak me uitstekend in het buitenland. Het probleem hier is alleen dat een stage in Qatar zoeken mij niet lukt. Men zoekt hier vooral naar mensen met ervaring, en internships zijn zeldzaam, sterker nog ik heb nog geen online post gevonden in het gebied waar ik zoek. Dit hele verhaal wordt nog eens door de bewoners hier bevestigd.

Qatar is leuk als je een baan hebt. Heel veel sport, je wordt onmiddellijk opgenomen in de groep expats die uitstekend weten hoe je een feestje moet bouwen. Ik heb alle chique hotels gezien (inclusief een prachtige aston martin voor de deur geparkeerd naast een RRoys) en gister was ik nog naar een super interessant college van de IE businesschool over economie. Er valt nog zoveel te leren, ik weet nog helemaal niets! De zwembaden en gym zijn genieten, dus eigenlijk mag ik niet klagen. Toch is er een klein probleempje: gedurende de dag heb ik geen donder te doen. En dat is 1 van mijn zwakke kanten: nietsdoen. Zo zwak dat ik maar besloten heb naar huis te komen.

Nou lieve volgers, op deze site zal weinig te beleven zijn de komende tijd. Dat neemt niet weg dat ik door jullie een email kreeg van de mensen achter deze site dat ik 1 van de populairdere sites ben. Met als hoogtepunt 324 bezoekers en 2283 pagina views per week, dat zijn jullie dus!

Ik zie jullie thuis, en bereid je maar voor op een nog een leuke bijeenkomst waar Helga en ik jullie nog een keer meenemen op onze reis, life!

1. Paulien:
    22 april 2012
    He, wat een verrassende wending! Die gemengde gevoelens kan ik me indenken. Snuif nog maar flink wat zon en warmte op, want hier is het nogal wisselvallig :) En alvast een hele goede reis terug. Liefs van Paulien
  2. Elly:
    22 april 2012
    Hé, wat een abrupt einde!
    Wat jammer dat je geen stageplek hebt gevonden.
    Maar hier zijn vast veel mensen die er erg naar uitkijken om je weer te zien. Een goede reis.En vergeet je jas niet.
    Liefs, Elly.
  3. Hagar:
    22 april 2012
    Hoi alies, je gaat nog genoeg reizen in je leven denk ik, dus dan ze de avontuur zich gewoon weer voort! Welkom terug maar alvast!
    Liefs hagar
  4. Yvonne:
    Heey lief vriendinnetje!
    Allereerst wil ik even zeggen dat ik mezelf een onwijs slecht vriendinnetje vind omdat ik zo weinig van me heb laten horen. Maar ik heb je wel in de gaten gehouden hoor ;). We moeten echt snel meeten als je terug bent. Ik vier binnenkort m'n verjaardag dus ik hoop je daar te zien! Ik mail je van de week voor wat concreets oké! Xx-
  5. Marlies en nina:
    Heej lieve Alies,

Ik heb echt genoten van je verhalen, zo leuk om te lezen! Goeie reis terug en succes met t wennen weer in Nederland. Ik ben nog steeds niet helemaal gewend, het reizende leven is gewoon heerlijk! Maar al je vrienden en je familie om je heen hebben is toch ook wel erg fijn:)
    Ik zal vast de zon voor je bestellen voor dinsdag!:)

Liefs xx Marlies!!
  6. Annette:
    22 april 2012
    Welkom thuis alvast, ik verheug me erg op om je weer te zien! Ik heb genoten van al je leuke verhalen, liefs Annette
  7. Omoes:
    22 april 2012
    Inderdaad niets doen is je zwakke kant Een keer 20 minuten is je met hulp ons gelukt! tot Woensdag zoen omes
  8. taio vb:
    22 april 2012
    jaaa vind het gek als ik 2000x per week deze blog ververs?! Het is al wel heel gauw dat je land! Net op tijd om hier wat feesten mee te maken!!
  9. Jet:
    23 april 2012
    Hee meis, fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad! Ik vind t wel fijn dat je weer thuis komt :-) wanneer zie ik je weer live? Ik kijk er naar uit.
    Dikke kus, jet
  10. Marjolijn van der Jagt:
    24 april 2012
    en nu ben je dus weer in nederland! heb met veel plezier je verhalen gelezen. ik wens je veel succes en geniet nog lekker na van je grote reis. hartelijke groeten, marjolijn