Pakken van - tot + 30C

1 november 2012 - Rotterdam, Nederland

Hallo lieve trouwe, en wellicht ook nieuwe lezers,

Zaterdag is het zover. Dan laten we de bunkers voor de schepen van Van Oord voor wat ze zijn en vertrek ik naar het verre Tanzania om te kijken hoe Suus het maakt. De schepen hoeven overigens niet bang te zijn dat ze geen brandstof meer krijgen hoor, ik heb twee zeer gewaardeerde collega's die dat deze maand oppakken, dus alles loopt gewoon gesmeerd.

Het pakken is een wat problematische aangelegenheid. Ik was een beetje vergeten dat mijn backpack verbrand was, dus een goeie tas heb ik al niet. En een goeie koffer heb ik eigenlijk nooit gehad maar altijd van Pa&Ma geleend. Nou zul je denken: in die 30 graden kun je toch volstaan met een bikini? Maar zo zit het niet helemaal in elkaar.

Suus en ik, optimistisch als we zijn, hebben bedacht dat het leuk zou zijn de Kilimanjaro te beklimmen. Ik kwam er pasgeleden achter dat dat ding bijna 6km! hoog is, en dat het daar tot -30 wordt. Je begrijpt nu dus dat de pakproblemen niet bij een ruime tas blijven, maar dat ik ook een fatsoenlijke slaapzak (broerlief) en schoenen (ma) bij elkaar gesprokkeld heb. Nog een muts, wanten en een sjaal, en dan denk ik dat we wel redelijk klaar zijn voor deze tocht.

Na de berg zijn we van plan nog wat wildlife te spotten, en naar zee te gaan. Sport zal vermoedelijk zijn om toeristen te ontwijken, zo goedkoopmogelijk zoveel mogelijk dingen te zien, en lekker genieten van alle puur Tanzaniaanse gewoontes, wat dat ook moge zijn, want ik geloof niet dat ik me heel goed voorbereid heb. Ik kijk in ieder geval uit naar lekker uitslapen, en het reizigersleven vol verrassingen en belangrijk: naar SUZER!

Voor iedereen die Suzanne niet kent: lang, blond blauwe ogen, altijd vrolijk, heel ondernemend en niet te missen! Foto's zijn van Marokko waar we 2 jaar geleden waren.

Ik zal proberen jullie van onze avonturen te vertellen!

1. Eva:
    Alies!
    Hoe laat vlieg je?
    Joël en ik om 11.35u, dus wie weet met een beetje geluk zien we je achter de douane : ) zou leuk zijn toch?
    xx Eva
  2. Omoes:
    1 november 2012
    ik geniet bij voorbaat al mee en doe veel groeten aan Suus.
  3. Annette:
    1 november 2012
    Lieve Alies, ik verheug me op al je reisverhalen, je begint in ieder geval al met een mooi verhaal! Geniet ervan en doe de grieten aan Susanne, liefs Annettev
  4. Yvonne:
    1 november 2012
    Lief vriendinnetje geniet ervan! Als je terug bent gaan we snel weer meeten! Ondertussen lees ik graag al je avontuurlijke verhalen. Xx-
  5. Randa:
    1 november 2012
    Alieske, we gaan je missen hierzo voor een maandje, maar je hebt het dubbel en dwars verdiend :D Geniet er heerlijk van en daarna gaan we lekker klussen bij in jouw huisje met een vrolijk muziekje op...veel om naar uit te kijken denk ik zo, ook na jouw avontuurlijke reisje! ;) Een hele dikke knuffel van mij voor jou! xx
  6. Alies:
    2 november 2012
    Ran kan ik bellen ik mezelf weer s in de nesten gewerkt heb door optimistisch plannen?
  7. Arjen:
    2 november 2012
    goede reis en veel plezier.
    ze hebben volgens mij vrij grote katten, dus als je gaat wandelen, niet aaien hoor, Afrika is net zo groot als Siberie, dus misschien een kaartje mee tijdens je wandeling?
    groeten
    Arjen