Prinsesjes in Hanoi

19 februari 2012 - Hanoi, Vietnam

Zo lieve lezers,

We hebben de essentiële dingen min of meer bij elkaar weten te vinden gister. Ik heb weer een broek, shirtjes en zelf een hele mooie jurk. De nieuwe kleding die ik gekocht heb is niet echt reiskleding. Het is vrij nette kleding dus ik kan nu weer door voor rechtenstudent. Maarja dat komt omdat de winkels stuk voor stuk deze stijl verkopen, en stiekem vind ik het wel weer heerlijk even een beetje modieus te doen. Daarnaast heb ik weer wat toiletspullen, een zonnebril, en toch maar wat plastic onderbroeken aangezien katoenen niet bestaan hier. Vandaag gaan we vrolijk verder, schoenen bijvoorbeeld want ik heb het nog steeds een beetje koud.

Ik ben echt in een topstemming. Ik ben nog niet erg boeddhistisch kennelijk, ondanks zo lang in deze streken rondgezworven te hebben, want volgens mij komt die goeie stemming voor een groot deel door het hebben voor wat spulletjes:).

De topstemming komt ook door de nieuwe levensstijl: we doen alsof we de rijkste mensen op aarde zijn en zitten nu in een prachthotel met zwembad, ontbijt, en gigakamer met eigen computer en tv met veel filmkanalen. Helaas maar voor drie nachten, ik zou hier wel minimaal een week willen zitten! We mochten van onszelf pas in dat hotel als we een bikini hadden. Dus wij de lelijkste, veel te kleine, maar enige bikini die er te vinden was gekocht en vanochtend heb ik voor het eerst geplonsd. Het water is niet verwarmd dus dat is op zn zachts uitgedrukt frisjes.

Jullie horen het, het gaat uitstekend met ons. De komende dagen zullen we nog een beetje de boel bij elkaar zoeken, maar daarna zijn we er weer helemaal klaar voor en lezen jullie weer niet al te schrikbarende blogs over vette tochten in het noorden van Laos.

1. Marjolijn van der Jagt:
    Hoogheden!!!!
    Gelukkig dat het weer beter met jullie gaat. Goed die foto's te zien met sjieke kleding in jullie paleiskamer. Dat is wel fijn om zo bij te komen.
    Hebben die bikini's het zwembad overleeft. Dat wil nog wel eens verrassend uitkomen met vreemd spul (krimp.bleek, gaten?)
    Succes op schoenenexpeditie.
    Groetjes, Marjolijn
  2. Suus:
    19 februari 2012
    Oooh wat goed om zo´n positief bericht te lezen!! Stelletje bikkels die jullie zijn. Heel slim om jezelf even goed te verwennen! Straks wennen om weer terug te gaan naar de backpack-modus ;)En heeeel fijn dat we goed op de hoogte worden gehouden van de ontwikkelingen. Shopze!!! Dikke kus!!!
  3. Liselotte:
    19 februari 2012
    Fijn, op die plastic onderbroeken na.. (Hoe verzinnen ze het?). Veel plezier in Laos en succes met passende kleren vinden. Je bent ook niet bepaald de kleinste.. ;) Liefs, Liselotte
  4. Omoes:
    19 februari 2012
    helemaal opgelucht en mee blij met jullie .lief van omoes
  5. Annette:
    19 februari 2012
    Erg goed dat jullie het weer helemaal zien zitten. Ik hoop dat je nog passende schoenen kan vinden, zal niet makkelijk zijn. Succes,
    Liefs Annette
  6. Hagar:
    19 februari 2012
    Jeetje, wat heftig. Goed om te horen dat het al weer veel beter gaat. Geniet maar van het shoppen!
    Liefs hagar
  7. Paulien:
    21 februari 2012
    ooooh, Laos..... ik wil zo met jullie mee!