Een bloederig afscheid

30 oktober 2011 - Shanghai, China

Het zit erop! Drie weken hard, en soms minder hard werken. Ook na de eerste dag bleef het werken tussen de advocaten afwisselend intressant en leuk. Vooral het schrijven van een ‘letter of demand’(d.w.z. in hele officiele taal verkondigen aan iemand dat als hij nu niet betaald er juridische stappen ondernomen worden), het uitsorteren van de eerste feiten van een nieuwe zaak en het internationaal bellen vond ik erg leuk. Soms waren er dagen dan ik van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat klusjes had, soms had ik een dag vrij weinig te doen. Maar niet getreurd ik ging dan gewoon lekker tekenen. Dat gaf misschien wel wat rare gezichten maar dan moesten ze me maar aan het werk zetten hoor, ik ben geen held in niets doen.

De laatste tijd zijn we veel met Marcin en Francesca op stap geweest. Marcin kent mij sinds ik 0 ben, ik herriner mij hem wat later en hij moest even wennen aan het feit dat kleine meisjes groot worden. Marcin is een fantastisch figuur, al 11 jaar draagt hij iedere dag wit, hij is kunstenaar, dj, vj, filmer en weet ik het wat allemaal nog meer en kent ongeveer half Shanghai (nou ja, bij wijze van spreken dan want er wonen hier 19 miljoen mensen). We gingen goed uit, van restuarant naar bar naar club en we hebben een avondje heerlijk gekookt en  appeltaart gemaakt!

En dan was er natuurlijk dit weekend; Helloween! Marcin was dj op het grootste feest in de stad en wij mochten mee. Enthousiast begonnen we aan een outfit, minimale aanschaf, maar maximaal resultaat. Bloedzuigers! Gisteravond lekker voorbereiden bij Marcin en Francesca thuis, en daarna de nacht tegemoed. Dansen en gillen en kijken naar andere prachtig versierde mensen. Het was een groot succes behalve dat ik nooit meer mijn haar ga doen zoals die avond, want de berg haar die afbrak tijdens het uitkammen wil ik niet nog een keer verliezen.

Vandaag vertrekken wij, nog drie weken China en we willen een hoop zien dus dat wordt hard werken Eerste stop: Putuo shan, een eiland ten zuiden van Shanghai, lekker strand natuur en tempels.

1. Eva:
    30 oktober 2011
    je moet je haar ook helemaal niet uit willen kammen q :
  2. Annette:
    30 oktober 2011
    Super leuk verslag,wat zien jullie eruit zeg! Maar goed dat je zo niet bij omoes'feest kwam.... Dat was trouwens erg gezellig en Willem heeft je verhaal goed voorgelezen. Liefs Annette
  3. Marjolijn (MSV):
    31 oktober 2011
    Mijn eerste reactie: gelukkig, het is minder erg dan de titel doet vermoeden. Na twee dagen: ik snap het: Jullie waren verkleed als bloedzuigers. :) Maar je weet dat ik langzaam van begrip ben. Hoe kan je daar Halloween vieren? zijn de dagen daar dan ook steeds korter en grijzer? hier is het herfst ten top. indrukwekkend. Het moet toch wel handig zijn al die witte kleren: hoef je nooit naar combi's te zoeken. Hoewel het ook lastig zoeken is. Waar is dat ene witte t shirt nou tussen al die andere witte t- shirts. Wat is een vj? Leuk om over jullie ontmoeting met Marcin te horen. Als je dit leest, Marcin: Hartelijke groet! En jullie voorspoedige reis naar Putuo shan. moet het nog opzoeken op de kaart.
  4. Omoes:
    31 oktober 2011
    IK zie je nog voor me met make-up: en geheel ander type met daT haar erbij is het nog mooier Jammer adt je Niet OPeens kwam binnenstormen op mijn feest met een groTE jell of zo dat zou super geweest zijn
    Je haar komt zeker weer helmal goed best handig EVeN WAT MINDER eEN ZOEN vaN omoes
    Goede reis
  5. Randa:
    2 november 2011
    Ik vind dit lekker stoer :) Veel plezier! Ik mail je heel snel weer!
    xx
  6. Wim en anneke:
    2 november 2011
    Hi Alies, mooi bezig ben je, leuk om te lezen. Wij genieten van je verslag, jij geniet ten volle van je reis. Mooi, liefs uit het saaie Holland.......
  7. Tineke Jansma-Teekens:
    6 november 2011
    Wat een mooie tekening Alies. Leuk om ze zo tussen je foto's te verstoppen. Niet te vaak gaan zwemmen als het niet mag hoor, straks sturen ze je van het eiland af, zo toch zonde zijn. Meiden, heel veel plezier.